Invloed uitoefenen via de vergader agenda

Een agenda is een prima instrument om de vergadering te sturen. U kunt immers van tevoren bepalen wanneer ergens over wordt gepraat en hoe lang. Soms zelfs óf er wel over wordt gepraat. Carla van […]

CEO zit vaker niet dan wel op Social Media

Uit recent onderzoek van MarketingMonday blijkt dat de gemiddelde CEO in zeer beperkte mate gebruik maakt van social media. Slechts 28 procent van de Nederlandse CEO’s van aan de AEX en AMX genoteerde bedrijven, […]

Behoefte aan adviserend verkoper stijgt

Blend Recruitment ziet een verschuiving optreden naar de behoefte aan consultative sellers. Het snelle scoren van sales deals maakt plaats voor het creëren van meerwaarde voor de klant door het inzetten op lange termijn […]

Bedrijven waarderen hun relaties te weinig

Bedrijven en organisaties waarderen hun relaties te weinig. Inzetten op relaties vergroot de innovatieve output, ondervond Alexander Alexiev, die hierop promoveerde aan de Erasmus Universiteit. Allereerst, voor de leek, wat is sociaal kapitaal? “Dat […]

Haal meer omzet uit bestaande klanten

Waarom al uw energie stoppen in het werven van nieuwe klanten als er nog voldoende rek zit in de bestedingen van bestaande relaties? Q4 is van start gegaan. Voor veel bedrijven zijn dit cruciale […]