Belangrijke tool van een effectieve leider

Dit filmpje legt haarfijn uit wat “intent” is, maar vooral wat het kan opleveren als het “intent” van de leider (directeur, manager, etc.) bij iedereen in de organisatie duidelijk is. Doe er je voordeel […]

De 4 grootste missers in vacatureteksten

Vacatureteksten zitten vaak vol clichéwoorden en missers, stelt Hugo de Koning van YoungCapital. Hij deelt zijn grootste ergernissen met ons. Een “bullshitvrije” arbeidsmarkt. Daar is het uitzendbureau YoungCapital om te doen bij vacaturefix, hun nieuwe service […]

Je werknemers laten groeien in hun werk

Raar, maar waar: werknemers hebben vaak helemaal niet door dat ze belangrijke competenties voor hun werk missen. Hoe leer je je werknemers meer over hun functie? Zakenman en arts Ulrik Juul Christensen van Area9 […]

Hoe je medewerkers motiveert hun grenzen te verleggen

Indien al je medewerkers net dat kleine beetje extra geven, kan je organisatie harder groeien. Maar hoe krijg je iedereen gemotiveerd om voor de spreekwoordelijke 110 procent te gaan? Hard werken, daar ben je […]

Zo komt u WEL met nieuwe klanten terug van de beurs

Grote vakbeurzen trekken geïnteresseerden vanuit de hele wereld aan. Dit is hét moment om nieuwe buitenlandse klanten en resellers aan te trekken, of zelfs met contracten naar huis te gaan. Maar hoe haal je […]

Op vakantie met je smartphone?

Je smartphone is erg handig, maar ben je op vakantie? Begraaf hem dan drie meter diep onder de grond. Die tip komt van niemand minder dan Arianna Huffington.  Juist ja, de mede-oprichter van digital […]

Alweer een topper die onverwachts vertrekt

Het zal iedere manager wel eens overkomen zijn: een topper in je team, die opeens aangeeft dat hij ontslag neemt vanwege een nieuwe uitdaging. Wat heb ik over het hoofd gezien? Wat kan ik […]

Gestrest doorploeteren en zo veel tijd verliezen? Stop!

Geïnspireerd door de boeken the 4 hour workweek, the 4 hour body en de laatste bestseller van Tim Ferris geef ik hierbij 6 korte adviezen die u 100% productiever maken. U hoeft hierbij geen Master […]

De klant heeft altijd gelijk, toch?

Bij veel bedrijven is het credo ‘de klant is koning’, maar wat als een klant onredelijk is? Gaat zijn geluk boven dat van je klantenservice? Volgens topondernemers Richard Branson en Tim Ferriss moeten klanten juist […]

Bloggen is pas het begin, vergeet je klant niet te bellen

Veel ondernemers steken veel tijd in het bloggen, zonder dat dit veel extra omzet oplevert. Benader je potentiële klant actief, adviseert Jochum Jarigsma. Als ondernemer zijn er een aantal wegen om contact te leggen […]